Kontakta oss gärna med frågor eller synpunkter.

Produktions- och offertfrågor:
support@prinero.se
Tel. 08-582 439 00

Adress
Prinero
Västberga Allé 26, 4 tr
126 30 HÄGERSTEN

Öppettider
Mån-tors 08.15-17.00
Fre 08.15-15.45
Lunchstängt mellan 11.30 – 12.30

Skicka ett meddelande

Försäljningsvillkor

Allmänna villkor

Personer under 18 år måste ha målsmans skriftliga tillåtelse för att beställa.

Priser

Priser som presenteras i butiken är exklusive normal 25% moms och frakt. Om ni som kund beställer en produktion som ni anser avviker från 25% moms måste ni kontakta kundtjänst. Priser förutsätter ett tryckfärdigt digitalt underlag från dig som kund. Vi reserverar oss mot prisförändringar och eventuella skrivfel på prinero.se och dess utskick. Fraktkostnad tillkommer per leveransadress i Sverige. Fraktpriserna är indelade i olika klasser. Frakt utomlands, begär offert. Fraktpriset ser ni tydligt angivet på frakt i er varukorg.

Tryck och slutprodukt

Prinero trycker både med digital- och offsetteknik för att vara flexibla och välja det som passar bäst för slutprodukten utifrån olika parametrar. De flesta av våra produkter trycks med CMYK-färger och en viss färgavvikelse kan som alltid förekomma. Slutresultat på tryck avgörs till största del av kvalité och tekniska inställningar på tryckunderlag från kund, vi ansvarar ej för eventuella felaktigheter på kundens digitala underlag. Däremot har vi som policy att alltid påpeka för kund det vi eventuellt upptäcker som vi anser kan vara ett tekniskt fel på det digitala underlaget, allt för att hålla extra bra service mot kund. Ansvaret för det digitala tryckunderlaget ligger alltid hos kunden.

Provtryck kan beställas innan upplagan trycks. Detta som en extra säkerhet för att se hur kundens tryckunderlag påverkar slutresultatet, ett provtryck simulerar slutresultatet så nära det går att komma det slutliga trycket. Vid beställning av provtryck tillkommer en extra kostnad och start av produktionstiden flyttas fram till det att kunden godkänner provtrycket. För önskemål om provtryck skriv det i kassan under ordernoteringar.

Hantering av personuppgifter

Hos Prinero värnar vi om din integritet. De personuppgifter du lämnar ifrån dig till oss kan komma att användas av Prinero för egen kommunikation och marknadsföring som exempelvis nyhetsbrev och tävlingar. Kommunikation sker i form av tryckta utskick och digitala utskick via e-post med möjlighet till avregistrering. Notifikationer via SMS kan även förekomma. De personuppgifter vi samlar in säljs aldrig vidare till tredje part. I de fall Prinero tilldelar tredje part åtkomst till insamlade uppgifter görs detta endast på uppdrag av Prinero i kommunikationssyfte eller för marknadsföring om Prinero eller för att kunna leverera beställda varor eller tjänster. Vid beställning hos Prinero godkänner du att dina personuppgifter hanteras enligt ovan. Prinero arbetar utifrån principen att endast skicka för kunden relevant kommunikation med möjlighet till så kallad soft opt-out (unsubscribe).

Prinero hanterar personuppgifter för att kunna leverera beställda varor eller tjänster. De uppgifter vi hanterar är företag, förnamn, efternamn, adress, e-postadress, telefonnummer och även motsvarande information om varan/varorna ska levereras till annan mottagare. All persondata som hamnar under bokföringslagen lagras i minst 7 år.

Enligt dataskyddsförordningen har du som person rätt till följande:

• Få tillgång till sina personuppgifter
• Få felaktiga personuppgifter rättade
• Få sina personuppgifter raderade (så länge det ej strider mot bokföringslagen)
• Invända mot att personuppgifterna används för direktmarknadsföring
• Invända mot att personuppgifterna används för automatiserat beslutsfattande och profilering
• Flytta personuppgifterna (dataportabilitet)

Enligt gällande lagar och regler har du rätt att utan kostnad efterfråga ett s.k. registerutdrag innehållandes de personuppgifter vi innehar och behandlar om dig. Du har även rätt att begära korrigering, blockering eller borttagning av dina personuppgifter. Om så önskas, meddela vårt dataskyddsombud (se kontaktuppgifter i botten av sidan). Vid begäran av borttagning av personuppgifter sker detta inom 3 månader.

För mer information om dataskyddsförordningen, se datainspektionens hemsida: https://www.imy.se/verksamhet/dataskydd/
Kontakta Datainspektionen: https://www.imy.se/om-oss/kontakta-oss/

Vid frågor kring dina uppgifter eller vår hantering av dessa, kontakta vårt dataskyddsombud:
Prinero
Lars Selestam
Mobil: 0763-205 888
support@prinero.se

Upplaga på beställning

Prinero äger rätten att kunna leverera överupplaga, vilket innebär att om du till exempel som kund beställer 200 ex. visitkort så kan Prinero leverera 208 ex. visitkort, men inte färre än angivet antal i beställning. Prinero debiterar endast för enligt order beställda antal. Vid riktigt stora/omfattande beställningar förbehåller sig Prinero rätten att ha möjlighet att justera produktionstid enligt skälig överenskommelse med kund. Detta tror vi även uppskattas från kund att ha en öppen dialog vid riktigt stora uppdrag. Prinero har som policy att kontakta kund snarast då vi har granskat beställningen om eventuella frågetecken uppstår.

Produktionstid och frakter

Produktionstid står angiven för varje produkt och räknas från det att Prinero har fått in korrekt digitalt underlag och order om inte annat överenskommits. Produktionstid räknas från att korrekta underlag har inkommit senast kl. 14.00 under en vardag. Produktionstid är den tid Prinero beräknar för att hantera och tillverka, därefter tillkommer frakttid, alternativt att ni som kund hämtar upp er vara i Hägersten.

Leveranstid är den tid som ett fraktbolag tar i anspråk för att leverera från adress A till B. Beställs flera produkter som har olika produktionstider vid samtida beställning kommer samtliga produkter att levereras utifrån den produkt som har längst leveranstid. Vid val av prioriterad hantering på en vara där flera är beställda med olika produktionstider som val, kommer den prioriterade att skickas med egen frakt och de andra varorna kommer vid senare tillfälle med ytterligare en frakt. Vid ett sådant fall faktureras varje frakt för sig. Prinero kan vid vissa tillfällen leverera till er från flera olika adresser, men ni som kund betalar endast för frakt som har överenskommits eller som står i order.

Prioriterad produktion kan erbjudas, då tillkommer en extra kostnad vilken redovisas i priset. Kontakta kundtjänst vid speciella önskemål utöver det vi erbjuder direkt på prinero.se. Prinero har rätten att justera produktionstid enligt skälig överenskommelse med kund om varan inte finns i lager. Prinero har som policy att kontakta kund snarast då vi har granskat beställningen om eventuella frågetecken uppstår.

Frakttider från Prinero är generellt 1-4 arbetsdagar. Vissa avvikelser kan förekomma beroende på geografiskt område m.m. Vi använder oss av Bring och PostNord för våra leveranser.

Prinero ansvarar ej för eventuella leveransförseningar på grund av fraktbolag. Leveranser utanför Sverige debiteras enligt fraktbolagets prislista. Om försändelse går i retur på grund av felaktiga adressuppgifter eller annat*, debiteras returfrakt enligt fraktklass + administrativ kostnad på 250:- exkl. moms.

*2st leveransförsök ingår i BringParcels CarryOn Business. Kan BringParcels inte leverera vid första tillfället, lämnar /skickar dom ett droppkort med instruktion om att kontakta BringParcels för bokning av ny leverans/utkörning. Om inte paketet är upphämtat inom 2 veckor returneras  godset till angiven returadress och ni debiteras för returfrakt + administrativ kostnad på 250:- exkl. moms. Därefter kontaktar även Prinero er och bestämmer hur vi ska hantera en ev. ny frakt.

Fraktpriser för respektive fraktklass hittar ni under rubriken Priser.

Transportskada

Kontrollera alltid godset direkt vid ankomst. Synliga skador måste anmälas direkt till chauffören innan leveransen kvitteras. Därefter gör du en reklamation på Bring:s hemsida. Länkar och information för reklamation av fraktskada finns om du klickar här. Dolda/invändiga skador skall anmälas till oss inom 7 arbetsdagar. OBS! Efter 7 arbetsdagar godkänner inte fraktbolagen en eventuell transportskada. Syna godset noga både utvändigt och invändigt. Prinero ansvarar ej för transportskador, det är alltid transportbolaget som ansvarar för eventuella skador på godset.

Ansvaret för varan

Ansvaret för varan går alltid över på köparen när varan avlämnats av fraktbolag alternativt hämtas upp av kund.

Betalningsvillkor för Nets/AfterPay

Faktura
Vi erbjuder betalning med faktura i samarbete med Nets/AfterPay. Betalningsvillkor är 30 dagar. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Läs villkor.

Nets/AfterPay behandling av personuppgifter
Vid köp med faktura kommer Nets/AfterPay behandla dina personuppgifter som personuppgiftsansvarig. Personuppgifterna behandlas bland annat för fullgörande av avtalet, samt för att via externa och interna databaser genomföra identifikations- och kreditkontroll. För mer detaljerad information om Nets/AfterPay behandling av personuppgifter och dina rättigheter i samband med behandlingen se här.

Prinero reserverar sig rätten att neka köp eller leverans och ompröva köparens kreditvärdighet.

Betalningsvillkor för avtalskunder, stat, kommun och landsting

Betalningsvillkor är 30 dagar. Faktura kommer via Prineros huvudbolag PÅ Media AB, org.nummer 556536-3388.

Vid försenad betalning skickar PÅ Media en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 45 kr tillkommer. Ni debiteras även dröjsmålsränta med 10% per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso.

Betalningsvillkor övriga länder

Förskottsbetalning.

Garanti

Prinero lämnar funktionsgaranti på beställd vara. Fel som kan härledas till brister i systemets fabrikslevererade funktion ersätts med nytt system. Garantin omfattar inte stötskador, klämskador, ovarsamt eller felaktig hantering av system. Garantin omfattar inte heller tryckt media eller produkter såsom banderoller, vepor, trycksaker m.m.

Ångerrätt och öppet köp

Prinero tillämpar inte ångerrätt på varor/produkter som är tryckta/tillverkade enligt kundens önskemål. Öppet köp tillämpas inte hos Prinero på produkter under samma förutsättningar som ovan. Kund ansvarar för eventuell fraktkostnad vid retur av paket om inte annat överenskommits.

Reklamationer

Reklamation ska ske inom 5 arbetsdagar efter leverans. Kontakt och överenskommelse med kundtjänst ska alltid ske före en eventuell retur. Vi ansvarar ej för eventuella ekonomiska förluster på grund av försenad leverans. Ansvaret för det digitala tryckunderlaget ligger alltid hos kunden och för eventuella fel som uppkommer därigenom kan inte reklamationsrätten tillämpas. Kunden har möjlighet att om de önskar att beställa ett s.k. provtryck från prinero.se till en extra kostnad för att kontrollera det tänkta slutresultat före upplagan trycks som en extra trygghet, ha då i åtanke att leveranstiden gäller från godkänt korrektur.

Returer

Returer kan ej göras före godkänd reklamation. Kontakta alltid kundtjänst före en retur och använd webbformulär klicka här. Kund ansvarar för eventuell fraktkostnad vid retur av paket om inte annat överenskommits.

Tvist

Prinero är mån om att våra kunder blir 100 % nöjda. Om produkterna du har beställt inte uppfyller dina förväntningar så kommer vi att göra allt vi kan för att se till att du blir nöjd med oss som leverantör. I de fall där en överenskommelse mellan parterna inte kan nås avgörs det som en tvist i Stockholms Tingsrätt.

 

Referensbilder

Prinero förbehåller sig rätten att använda tryckt material som referenser om inte annat uttryckligen önskas från kunden. Prinero har som policy att alltid kontakta uppdragsgivare om godkännande av att använda referensbilder på produktioner där vi misstänker att materialet är av känslig natur, som en trygghet för kunden.